Africafee op 23 november (schrijf tijdig in) - Reisverslag uit Zemst, België van Inleefreis Zemst - Sokone - WaarBenJij.nu Africafee op 23 november (schrijf tijdig in) - Reisverslag uit Zemst, België van Inleefreis Zemst - Sokone - WaarBenJij.nu

Africafee op 23 november (schrijf tijdig in)

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Inleefreis Zemst - Sokone

07 Oktober 2013 | België, Zemst

Hallo allemaal,

Ondertussen al weer een tijdje geleden dat we wat nieuws dit mediakanaal instuurden, vandaag is het weer zover.
Al geruime tijd verblijven we terug in België, terug vastgekluisterd aan wat oude gewoonten. Onze computer, we lopen de supermarkt binnen en laden ons winkelwagentje maar naar ‘goesting’ in, etc.

Hoewel we op heel wat van die oude gewoonten terug gevallen zijn, zijn we de Senegaleese gebruiken, het leventje ginds nog niet vergeten.
Dagelijks worden we er aan herinnerd. Ook de vraag naar onze verhalen, ‘Hoe was het in Afrika?’, is ons allen gekend.

Maar toch willen we als groep nog een keer ons verhaal doen, nog eens samen zijn, nog eens dat stukje ‘terranga’ samen met jullie beleven. Wel, gewoon de verliefdheid, de afrikaanse microbe die wij opliepen ook aan jullie overbrengen.

Hoe doen we dat?
Op zaterdag 23 november 2013 vanaf 16uur (opening) organiseren we het eerste Africafee in het jeugdhuis Tramelant te Zemst. Onze dag bestaat uit twee delen.

1) Afrikaans eetfestijn, waarbij jullie voor 8 euro een Senegaleese maaltijd kunnen bestellen* (Bissap, Yassa kip of vegetarisch hoofdgerecht, bissap-ijsje). Daarbij geven we ook een korte weergave van de reis, onze beleving, de stedenband, a.d.h.v. een presentatie(16u30).

2) Later op de avond(vanaf 20uur) geven we de kans om ook het grotere publiek toe te laten. We veranderen onze eettent dan door een café gebeuren op zijn afrikaans. (Afrikaanse muziek, sfeer, etc.)
Wij hopen jullie op deze dag allen te kunnen verwelkomen!

* Inschrijven voor het eetfestijn kan via zemst.sokone@hotmail.com
(u krijgt zeker een bevestigingsmailtje bij inschrijving) of via één van de deelnemers.
Meer informatie vind je op onze affiche of kan je bekomen via bovenvermelde e-mail of de blog.

in samenwerking met Gemeente Zemst, Xarito en Vlaams agentschap voor internationale samenwerking