De eerste vaccins zijn een feit! - Reisverslag uit Zemst, België van Inleefreis Zemst - Sokone - WaarBenJij.nu De eerste vaccins zijn een feit! - Reisverslag uit Zemst, België van Inleefreis Zemst - Sokone - WaarBenJij.nu

De eerste vaccins zijn een feit!

Door: Saskia & Anouchka

Blijf op de hoogte en volg Inleefreis Zemst - Sokone

06 December 2012 | België, Zemst

6 december, wat zit er in onze schoentjes? Daar vinden we niet meteen wat in terug maar vandaag wel wat anders op de planning.

Een bezoekje aan het tropisch geneeskundig instituut te Antwerpen. Goed voorbereid door het opzoekwerk dat we samen met ons mama deden (waarvoor dank Mama!).

Er komt dan ook heel wat bij kijken. Een lijstje van vaccins (gele koorst, hepatitis A, hepatitis B, buiktyfus, cholera) en daarnaaast ook nog (Malaria pillen en een goede reisapotheek).

We kregen eerst en vooral een goede uitleg van de arts ginder, een vriendelijk man die ook wel interesse had in wat we ginder zoal gingen ondernemen. Daarnaast kregen we heel wat voorschriften mee, want in Sokone zullen we onze eigen dokter moeten zijn als we ziek worden. We kregen een informatie brochure mee bij welke symptomen we wat moeten ondernemen, zo hebben we o.a. een antibiotica, zalven, middeltjes tegen diarree en middeltjes tegen misselijkheid mee. (Maar NO PANIC verpleegkundige Saskia is mee :) )

Heel wat voorschriften, een goede uitleg en twee prikjes in onze arm zijn we rijker na vandaag. 'En we zijn flink geweest hoor'
Wat we vandaag al kregen van vaccin: Gele koorts en een herhaling van Polio (kinderverlamming)!

Nu zijn we pas echt gestart! Sokone, we komen er aan!