Salam malekoum - Reisverslag uit Zemst, België van Inleefreis Zemst - Sokone - WaarBenJij.nu Salam malekoum - Reisverslag uit Zemst, België van Inleefreis Zemst - Sokone - WaarBenJij.nu

Salam malekoum

Blijf op de hoogte en volg Inleefreis Zemst - Sokone

24 Maart 2013 | België, Zemst

SALAM MALEKOUM,

NA NGA DEF? Met ons MAGNI FI!

WAAW WAAW, We leerden onze eerste woordjes in de taal Wolof.
De Senegaleese moedertaal in Sokone.

Gisteren was onze eerste bijeenkomst rond de inleefreis naar Sokone, we leerden alle gezichten kennen van de medereisgenoten. Al zal het nog een hele tijd duren voor we alle namen zullen onthouden.

Françoise, een Senegaleese dame afkomstig uit Dakar die nu in ons België landje woont leerde ons het Senegaleese begroetingsritueel. Eén ding weten we nu zeker en vast, begroet want anders kan je wel eens als onbeleefd aanschouwd worden.
Ook liet ze ons proeven van twee van de lokale drankjes, lekker was dat...

Naast dat leerden we ook over de mangroven, levendbarende planten. Ja hoor u leest het goed. Geen zaadjes maar propagullen, die groeien bij moeder plant en dan loslaten. Zo zijn er verschillende vormen, kleuren, soorten,...

Maar goed, MANGI DEM.
BA BENEEN

• 24 Maart 2013 - 20:56

Inleefreis Zemst - Sokone :

Dag Mieke,

Super te horen dat de studenten ook weer wat cultuur zijn gaan opsnuiven, hopelijk hebben ze ginds een mooie bijdrage kunnen leveren.

Ik hoop in Sokone zelf ook een kijkje te kunnen nemen in het plaatselijke ziekenhuis, als ook men handen uit de mouwen te steken. Het ziekenhuis, het dispensarium, centre handicapé,... (zien in hoevere dit kan natuurlijk)

Ik heb al heel wat opgezocht over het Wolof's, want simpel is dat niet. Maar goed, communiceren kan je altijd, gebaren, aanwijzen, gezichtsuitdrukking,... Bedankt voor de website's allesinds.

Wij vertrekken met een groep van 15personen op 1 augustus. Nog wel een tijdje geduld uitoefenen dus, al zijn we al met heel wat voorbereidingen bezig. (vaccins, truffel- en wafel verkoop, sponsor(s) zoeken, papieren in orde brengen,...)

Ik zou zeggen schrijf je zeker in op onze mailinglijst van deze website, wanneer we dan een berichtje posten komt het ook in je mailbox terecht.

Heel veel groetjes,
    Saskia