Een nieuw verhaal! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Inleefreis Zemst - Sokone - WaarBenJij.nu Een nieuw verhaal! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Inleefreis Zemst - Sokone - WaarBenJij.nu

Een nieuw verhaal!

Blijf op de hoogte en volg Inleefreis Zemst - Sokone

04 Augustus 2013 | Spanje, Madrid

Dag 1: De vlucht
Met een tussenstop in Madrid zijn we op weg naar Dakar. Een slaatje, pasta en gebakje maakten onze vlucht net dat tikkeltje aangenamer. Sommigen maakten van de uurtjes zelfs gebruik om een deugddoend dutje te doen. ’s Avonds toegekomen in Dakar, een overweldiging van de hitte. Misschien werd het gevoel versterkt door de airco op het vliegtuig maar het is hier echt warm! Puffen en zweten dus…
In de luchthaven aanschuiven ter controle van ons visum, gelukkig mochten we allemaal Senegal binnen. Hop naar onze bagage.
Buitengekomen bij de luchthaven stond een massa mensen, allen zochten ze wel iemand. En wij, zochten het bordje ‘via via’. Daar toegekomen, bagage wegbrengen en nog een broodje eten.
Op naar onze eerste nacht op Senegalese grond.

Dag 2: De doorreis
De nacht bracht voor de ene al wat meer slaap dan voor de andere. Een vreemd bed, de extreme temperaturen, het muskietennet,… het zal er allemaal wel mee te maken hebben.
Maar vandaag trokken we door naar het voor ons lang verwachte Sokone. Maar voor de busreis eerst nog de les Wolof. Of we er veel van onthouden zal nog een vraag blijven.
Na een lange rit (in een busje dat de Belgische keuring nooit zou halen) zijn we dan eindelijk bij David en Vivi. Een warm onthaal doet ons meteen welkom voelen.
Alle bagage wordt van het dak van het busje gehaald (met uitzondering van Sander zijn rugzak, want die trotseerde onderweg de plaatselijke baan met gevolg dat deze een oranje/bruin kleurtje kreeg).

Ook hier voor het slapengaan nog een maaltijd, Calamares met rijst gevolgd door een dessert van yoghurt met banaan.

Op naar nacht twee in weer een ander bed.

Dag 3: Een eerste blik doorheen Sokone
Vandaag hebben we gemerkt dat geluk in een klein hoekje ligt. Enkele ballonen maakte de kinderen super blij.
We verkenden al een klein deeltje van Sokone, een marktje, de visrokerij, de dieren langs de weg, marktkraampjes,…
En terwijl ik dit verhaal schrijf (in mijn boekje) zitten we allen op de schoolbank van het eerste schooltje in Sokone.
Al lijkt de klas momenteel een heus ballonen festijn, voor de kinderen hier is het momenteel ook vakantie. De hele weg die we tot nu toe aflegden op deze dag werden we vergezeld door de kinderen van hier. Zo vertederend, zo oprecht!
Zo als ik al zei, geluk zit in een klein hoekje!

Deze avond werden we verwelkomt in centre handicapee, waar ze ons op zen Belgisch probeerde te plezieren door stoverij met frietjes.

Hopelijk hebben jullie evenveel plezier bij het lezen van dit bericht, als wij hier hadden.

groetjes van ons allen!

• 04 Augustus 2013 - 09:20

Kris Lauwers En Anne-sophie:

Hallo allemaal,

Tof te lezen dat jullie al genoten hebben van de eerste dagen Senegal.Zo te horen zijn de mensen ginder zéér gastvrij en zullen jullie overal hartelijk welkom zijn!!!! Dat jullie een hele bende kinderen
    in jullie kielzog hebben daar verschiet ik niet van!!Hopelijk hebben jullie niet té veel stortbuien meer gehad.Hier is het vandaag wat koeler maar het zonneke schijnt toch vanmorgen.
    Geniet van jullie verblijf en tot binnenkort!

Grtjs,Kris en Anso

• 04 Augustus 2013 - 14:33

Judith Silverans:

Geniet van de mooie ervaringen ik geniet hier van de mooie verhalen die jullie iedere dag schrijven dikke kussen voor iedereen en speciaal voor vicky xxx

• 04 Augustus 2013 - 15:51

Geoffrey Peeters:

hallo,

wat leuk allemaal wat we lezen,we genieten hier mee van jullie verhaal.
    Hopelijk beleven jullie daar nog veel leuke dingen.

Zussen ik mis jullie hier maar we tellen af,dikke kussen van jullie broer en groetjes aan iedereen.

Geoffrey

• 04 Augustus 2013 - 22:23

Leen Willems:

He hallo,
    De berichten tot nu toe kwamen ons zeer positief over.
    Wij wensen jullie allemaal nog een aangename reis met veel nieuwe en unieke ervaringen.
    Groetjes
    Leen, rudi en Annemijn

• 05 Augustus 2013 - 08:18

Jacqueline, Rony En Maarten:

Hallo allemaal,
    Zo te lezen en te horen beleven jullie daar een super mooie tijd :)
    Geniet ten volle van deze mooie momenten!
    Dikke kus Vicky van mama, papa en broer.

• 05 Augustus 2013 - 11:23

Annemie Goddefroy:

Dag allemaal,
    Geniet met volle teugen van alle nieuwe ervaringen! speciale groetjes voor dochter Ella, mama, papa, zus in Italië waar het ook lekker warm is en broer.

• 05 Augustus 2013 - 17:16

Paelinck:

WE supporteren allemaal voor jullie.Een fantastische reis voor jullie allen
    LIeve , Frank, Dorien, Sofie

• 06 Augustus 2013 - 09:48

Van Hoe Linda:

Het leven daar zal wel heel anders zijn wat jullie hier gewoon zijn, dus geniet zowel daar als hier van elk moment.
    Audrey we missen je al heeeeeel hard, hvj mama papa Ellen en al onze diertjes xxx

• 06 Augustus 2013 - 12:45

Rony Vangrunderbeek:

Hey Sander,

Wat lees ik, een oranje rugzak, het is ne keer iets anders, dat is Afrika reizen.
    Een hele ander wereld dan bij ons, maar een ding is zeker, of heb ik toch begrepen uit mijn ervaring.

Il n'y a pas de problèmes, seulement des solutions, bij die mannen.

Veel plezier ginder,

Ronald,