Babeneen Sokone - Reisverslag uit Sokone, Senegal van Inleefreis Zemst - Sokone - WaarBenJij.nu Babeneen Sokone - Reisverslag uit Sokone, Senegal van Inleefreis Zemst - Sokone - WaarBenJij.nu

Babeneen Sokone

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Inleefreis Zemst - Sokone

17 Augustus 2013 | Senegal, Sokone

Woensdag: Nog een laatste kijkje door Sokone
Vandaag is het onze laatste (volledige) dag in Sokone, deze wordt ingevuld door een vrije dag. Daarvan maken we gebruik om nog enkele dingen te kopen op de plaatselijke markt, souvenirtjes, bedank cadeautje voor Piet, Dimi & Liesbeth (theepotje, kolenvuurtje voor thee en een bloempot die in werkelijkheid een wierrookpot is). Bij deze nogmaals bedankt voor het organiseren en ondersteunen van deze inleefreis!
Na dat alles nog een duik in het water en een beetje genieten van het strand, een leuk groepsmoment!
De avond wordt ingevuld met een BBQ om ons afscheid te vieren, daarbij ook een dessert (appeltjes gedompeld in chocolade, we zijn en blijven natuurlijk Belgen hé).
Ondertussen zijn ook de meeste koffers gepakt om morgen terug richting Dakar te vertrekken.
Donderdag: Afscheid nemen bestaat niet!
Vandaag de dag van het afscheid, op het afgesproken uur staan we allemaal gepakt en gezakt te wachten op het busje dat ons richting Dakar zou vervoeren. Echter komt het busje niet opdagen en krijgen we de kans nog enkele uurtjes meer van het mooie Sokone te genieten.
Eens een ander busje toegekomen is kan alles op het dak geladen worden en is het tijd voor het echte afscheid. Davide, Vivi, Olivier,… we zullen ze missen en zij ons ook gezien de wegpinkende traantjes.
In onze hipper de super de 5 sterren bus, die zelfs de mogelijkheid geeft de ondergrond van in de bus te zien, brengt ons op weg. Onderweg moeten we vele malen stoppen voor controle, wat zien wij er blanken toch ‘louche’ types uit!?
Tegen de avond aan bereiken we dan eindelijk de ‘Via via’, waar we kunnen genieten van een heerlijke spaghetti. Na de maaltijd zoeken we ook hier nog even een strand op, adembenemend is het. Het krakende zand onder je voeten, de golven van de oceaan die je het water toebrengen, enkele sterretjes die de hemel nog dat tikkeltje extra geeft,…
Na al dat moois kruipen we onder de wol, hoewel… dat is hier net wat te warm!
Vrijdag: Talibe’s
Vandaag ontwaken we in Dakar, ook hier staat de ontbijttafel gedekt voor ons. Kleine verschillen vallen ons al meteen op, ander brood (zonder het nodige zand dat we de voorbije dagen tussen ons brood vonden).
Vandaag gaan we naar de plaatselijke werking voor de talibe’s, waar we een woordje uitleg krijgen met daarna de kans om samen spelletjes te spelen (vlaggen stok, pang pang, tik tak boem, haal het koekje uit de bloem). Ook gingen we samen met hen naar het strand en konden we genieten van de geweldige golven hier (daar tegen stellen de golven van onze Belgische kust niets voor).

Als afsluiter werd er voor de kinderen ook nog fruitsla gemaakt en kregen ze ook enkele leuke dingen (spelletjes, voetballen, ballonen, snoepjes,…)die we meegebracht hadden.
Onze avond sloten we af met een kampvuur op een strand onder leiding van een djembé serenade.